UKR / RU / ENG
Зміни у Земельному кодексі України  та законодавства, щодо планування використання земель

Зміни у Земельному кодексі України та законодавства, щодо планування використання земель

Зміни у Земельному кодексі України та законодавства, щодо планування використання земель

Верховною Радою України від 17.06.2020 р. було прийнято ЗУ «Про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів щодо планування використання земель», за Законопроектом № 2280 від 17.10.2019 р. (надалі – Закон), який набуває чинності з дня його опублікування.

Законом врегульовуються наступні питання:

  • встановлення меж громад; комплексного просторового планування територій громад, що скасовує необхідність розроблення декількох, споріднених за змістом, видів містобудівної документації та документації із землеустрою; унормування питань, пов’язаних із її затвердженням; нормування формування електронної картографічної основи для планування території; забезпечення реального зв’язку програм соціально-економічного розвитку із документацією із просторового планування, а також створення прозорого та неконфліктного механізму врахування громадських та приватних інтересів через прозорі громадські обговорення.

Зокрема положеннями Закону, передбачено:

  • утворення громадами власних органів містобудування та архітектури, які зможуть встановлювати містобудівні умови та обмеження на всій території громади;⠀
  • зміну цільового призначення землекористувачем земельних ділянок державної та комунальної власності у разі наявності будівлі, що перебуває у приватній власності землекористувача, а також у разі зміни цільового призначення земельних ділянок двох категорій, – земель житлової та громадської забудови та земель промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики, оборони та іншого призначення;⠀
  • коригування функціональних зон, встановлених старими генеральними планами населених пунктів, за допомогою детальних планів території, за виключенням території парків, скверів, лісів та прибережних захисних смуг;⠀
  • створення органами містобудування та архітектури служби замовника містобудівної документації;⠀
  • зміну цільового призначення особливо цінних земель для розміщення об’єктів промисловості;⠀
  • збереження існуючого порядку визначення зон охорони пам’яток культурної спадщини (за відповідною науково-проектною документацією);⠀
  • уповноваження Кабінету Міністрів України затверджувати порядок використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування розроблення комплексних планів;⠀
  • встановлення перехідного періоду, протягом якого затвердження містобудівної документації, розроблення якої вже почалося до набрання чинності законом, здійснюється без дотримання встановлених цим законом вимог до її складу і змісту;

    Законом також доповнено перелік вихідних даних, які зобов’язані отримувати розробники містобудівної документації даними про:
  • об’єкти всесвітньої спадщини, їх території та буферні зони; пам’ятки культурної спадщини, в тому числі археологічні, їх території та зони охорони;⠀
  • межі та режими використання історичних ареалів населених місць; історико-культурні заповідники, історико-культурні заповідні території та їх зони охорони;⠀
  • охоронювані археологічні території.

Інші публікації

До чого призводить неподання або несвоєчасне подання інформації про кінцевого бенефіціарного власника

22 Травня 2020

Законопроект

До чого призводить неподання або несвоєчасне подання інформації про кінцевого бенефіціарного власника

До чого призводить неподання або несвоєчасне подання інформації про кінцевого бенефіціарного власника

автор

LBA

Подання уточнюючої декларації щодо промислової нерухомості

01 Липня 2020

Рекомендації

Подання уточнюючої декларації щодо промислової нерухомості

Подання уточнюючої декларації щодо промислової нерухомості

автор

LBA